Olen siinä suhteessa ainakin ihan tavallinen nainen että ostosterapia uppoaa useimmiten kuin kuuma veitsi voihin. Viime aikoina olen sattuneista syistä joutunut ostamaan kaikenlaisia palveluita ja olen aivan koukussa.

Ensimmäisenä rakastuin kosmetologiini, niin helliä käsiä ei varmasti ole kellään. Kuinka kukaan voikaan nykiä karvoja ja puristellä näppylöitä niin lempeäkätisesti. Lohdutukseksi saa sitten mukavaa lääppimistä myöskin kunhan ensiksi kestää sen kidutuksen. Ja lopputulos on hieman siedettävämpi pärstäkerroin. Tai ainakin vähänäppyläisempi.

Sitten rakastuin Fikoksen poikiin. Renkaat vaihtuivat hujauksessa ja auto peseytyi sisältä ja ulkoa niin puhtaaksi etten meinannut raaskia istua kyytiin, saati ajaa ulos parkkihallista loskaan. Palvelu oli hyvää, pojilla oli kivasti pilke silmäkulmassa ja nyt olen valmis raahaamaan rahani sinne aina kun auto vaatii huomiota.

Viimeisin löytö on pesulapalvelut. Pyykkivuori pääsi kasvamaan siihen pisteeseen että hermo meni. Yksi aamu heräsin viideltä ihan pelkkään ketutukseen kun pyykkidilemma on akuutti, kasasin kaikki likaiset  lastenvaatteet läjään ja tiputin työmatkan varrella olevaan pesulaan. Nyt seuraa mainos: Lumikki Pesula on viimeisin elämäni viimeinen suuri rakkaus! 11kg lastenvaatteita peseytyi ja viikkautui vuorokaudessa, en saa niitä niin sievästi viikattua itse edes silitettyinä.

Melkein voisin kokea jonkinlaisen kulutusherätyksen, mikäs sen ekologisempaa kuluttamista kuin palveluiden ostaminen? Krääsää nurkat on pullollaan ja se mitä ainakin tällä hetkellä akuuteimmin itse tarvitsen on aika. Ja sitä saa ainakin jossain määrin ostettua itselleen lisää palveluiden muodossa. Olen aivan rakastunut, onneksi minulla on suuri sydän, maailma kun on väärällään kaikkia ihania palveluita, jotka vain odottavat ostamista.