Olin eilen 10-vuotiaani mukana Sellon Expertissä kun poika osti itselleen uuden puhelimen. Koska jälkikasvu osti puhelimen omilla rahoillaan, sai hän myös hoitaa kaupanteon omin avuin, noin pääpiirtein. Kaikki meni sujuvasti siihen saakka kunnes tuli maksun aika, haluttua puhelinmallia ei Sellosta löytynyt joten sovittiin että se haetaan Itäkeskuksesta missä niitä vielä on, maksu piti suorittaa heti. Näyttelytelineessä oli isolla tarjoushinta mutta jostain kumman syystä se tarjoushinta ei koskenut lapsia. Kunnes äiti-henkilö kysyy että mikä se tarjous oli jolloin vastaukseksi tulee sekalainen selitys poistuneesta tuotteesta ja toisesta myymälästä myymisestä mutta hinta tipahti automaattisesti.

 

Lapsi asiakkaana on kuitenkin aina erityisasemassa, häneltä ei voi vaatia samanlaista kykyä ja ymmärrystä kuin aikuiselta. Ja aikuisenakin oletan että kaupassa minulle tarjotaan paras hinta, ainakin jos minun rahani kiinnostavat jatkossakin. Ja sitä paitsi, sen lisäksi että lasta kusettamalla saa todella vittuuntuneen vanhemman, joka äänestää lompakollaan, lasta hyvin kohtelemalla saa 2-3 potentiaalista hyvää asiakasta jatkossa, sen tyytyväisen lapsen joka kasvaa koko ajan maksukykyisemmäksi kuluttajaksi sekä vanhemmat jotka arvostavat liikettä joka osaa ottaa huomioon perheen muutkin ostajat kuin sen suurimman palkkapussin pitelijän.

 

Expertille meni asiasta palaute, sitä odotellessa...